torsdag, april 27, 2006

Ooops, I did it again....

Moderata Ungdomsförbundet är på löpsedlarna igen, då de blivit polisanmälda för bedrägeri av Malmö kommun. MUF i Malmö ska ha lurat till sig 157,633 kronor i aktivitetsstöd, pengar som kommunen nu kräver tillbaka.

Så sent som förra veckan åkte MUF i Gävleborg dit för fusk med medlemssiffrorna, vilket jag skrev om tidigare. Som SVD skriver så går gränsen för bidrag vid 300 medlemmar, men Moderata ungdomsförbundet i Gävleborg har bara kunnat verifiera 199 när landstinget granskat medlemsregistret.

Moderaternas fusk blir extra ironiskt då de gick i främsta ledet då det gällde att kritisera fusket inom SSU. Ett guldkorn är Moderata Ungdomsförbundets tidning Blått, nummer 1 2005, där Johan
Forssells "viktigaste fråga [är] att synliggöra den svenska enparti(s)taten och dess fiffel och fusk":



Dags att definiera rättvisa
Fusk med andras pengar och samma typ av maktfullkomlighet lyste fram i ungdomsförbundet som på alla andra håll. För mig är att tro på rättvisa också att tro på värderingar. Under det halvår som passerat har jag och många med mig understrukit värdet i att vara sina värderingar trogna och att handla därefter.

Jag antar att man utifrån Forssells krönika kan dra slutsatsen att moderaterna varit sina värderingar trogna och handlat därefter, då de gladeligen fuskat till sig pengar...

För övrigt är det väldigt ironiskt att ett ungdomsförbund som oupphörligen raljerar om bidragsberoende, själva går på bidrag...


Se även Jinges kommentar



Andra bloggar om: , , , , , ,