söndag, februari 05, 2006

Reaktion från Kristdemokraterna

Efter gårdagens inlägg angående den främlingsfientlige kristdemokraten Hans C Pettersson igår så mailade jag följande frågor till kristdemokraternas partistyrelse:


  • Skriver Pettersson i egenskap av kristdemokratisk politiker eller som privatperson?
  • Är Petterssons åsikter förenliga med kristdemokraternas värderingar?
  • Vad anser partistyrelsen om Petterssons texter?
  • Har Pettersson partiets fulla stöd?

Jag har redan fått ett par reaktioner från partistyrelsen vilket är glädjande. Av svaren att döma tycks det som om ledamöterna inte är informerade eller medvetna om Pettersson och hans hemsida. Désirée Pethrus-Engström skriver:

vet ingenting om vem han är.

Nu när de informerats om hans hemsida så tycks det ha väckt farhågor om problem i den kommande valrörelsen. Finns det en risk för att Pettersson kan betraktas som en belastning? Inger Davidsson skriver följande:


Hej vänner,

Det här tror jag är viktigt att någon besvarar nu eftersom svaret uteblev förra gången. Är det sant som skrivs kan det ställa till problem i valrörelsen om inte förr. Svarar du, Urban?


Jag tackar kristdemokraterna för deras snabba reaktion och ser fram emot ett svar på de frågor som ställts till dem.


Andra bloggar om: , , , , , ,

6 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jag har också, i förra veckan, skrivit till Kristdemokraterna och ställt samma frågor som du. Jag har dock inte fått något svar.

7:32 em  
Anonymous Anonym said...

Samma sak här, kontaktade dem via email men ingen respons.

10:17 fm  
Blogger olydig said...

Lasse & Marcin: Jag tycker ni ska ta att pröva att kontakta dem igen. Försök med partistyrelsen istället för presskontakterna som skiter i att svara på frågor; jag försökte själv med dem först. Det är dags att partiet blir medvetna om vad deras förtroendevalda sysslar med.

Jinge: Jag vet inte varför trackbacken från dina sida inte funkar. Det är inte första gången som dt strular, och jag är fullkomligt oduglig (kanske borde byta nick...) vad gäller datorer.

10:44 fm  
Anonymous Anonym said...

"Kristdemokrat visar Muhammedbiler"
http://www.svd.se/dynamiskt/inrikes/did_11756300.asp

10:31 em  
Anonymous Anonym said...

Vakna upp ur hashruset, Islam har inget med fred och förståelse att göra. Dessutom saknar muslimer humor, vilket även vänsterextremister verkar göra.

7:55 em  
Blogger olydig said...

Bombhögern har lika slagkraftiga argument som vanligt, märker jag.

8:36 em  

Skicka en kommentar

<< Home