söndag, september 04, 2005

SVD om Jesse Jackson

Jag reagerade på en mening i en artikel i SVD om efterspelet till orkanen i New Orleans:

Människor på samhällets botten kommer sällan till tals och Jesse Jackson är en gubben-i-lådan som bara dyker upp när medier behöver kommentarer om ras eller fattigdom.

Å andra sidan kan man hävda att medier endast låter Jesse Jackson komma till tals då de behöver kommentarer om ras eller fattigdom. Jackson "dyker" inte upp från ingenstans, han är ständigt politiskt engagerad, trots att hans frågor inte får särskilt mycket uppmärksamhet i den medieskugga där de placerats.

Jackson är grundaren av The National Rainbow/PUSH Coalition, som bland annat engagerar sig i minoritetsfrågor, ekonomisk rättvisa, jämställdhet, arbetstagarnas rätt till skälig lön mm., det vill säga frågor som de två stora partierna inte gärna tar itu med på allvar. Frågan är väl snarare varför Jackson endast får uppmärksamhet av medierna i nödfall, vilket får honom att framstå som en "gubben-i-lådan", och varför han exkluderas från den övriga politiska diskussionen.


Andra bloggar om: , , ,

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

skrivihop.nu
Ett vänligt tips:
gå igenom alla dina inlägg och försök få bort alla särskrivningar. Din blogg kommer då att framstå som mer seriös. Av samma skäl bör du inte heller särskriva i fortsättningen.

1:50 em  
Blogger olydig said...

Anala språkfetishister finns det tydligen gott om, och nu har de hittat hit från Esbatis sida.

Jag lyckades inte hitta några särskrivningar. Peka gärna ut dem till mig, så ska jag genast rätta mina inlägg.

Försök att koncentrera dig på innehållet i mina texter, istället för att haka upp dig på mina språkliga brister. Som Jinge påpekar, det luktar brist på argument.

2:05 em  
Anonymous Anonym said...

Hello, I am interested in hearing from others

8:54 em  

Skicka en kommentar

<< Home